Distribuir contido

China

Distribuir

Distribuir contido

Boa parte do traballo do IGADI plásmase en numerosos artigos e colaboracións en prensa e revistas especializadas.

Para unha mellor clasificación e localización dos actuais 1997 artigos que integran a sección de Análise e Opinión, temos dividido estes nos seguintes apartados temático/xeográficos:

20/04/2018
02/05/2018
Tempos Novos

En realidade, nunca se foi de todo. Mesmo despois da disolución da antiga Unión Soviética, a salvo da nosa visión eurocéntrica do mundo, en América Latina (Cuba e máis) ou en Asia (Corea do Norte pero tamén Taiwán) puideron se apreciar tensións herdadas daquel binomio que condicionou boa parte da evolución das relacións internacionais do século XX. E aí seguen á espera de solución coas mesmas hipotecas.

09/04/2018
09/04/2018

China ha logrado sacar de la pobreza a alrededor de 700 millones de personas en poco más de treinta años y su economía deberá estar ocupando la primacía mundial antes de finales de década. Más aún, su PIB es ya el mayor del mundo en términos de poder e paridad de ompra. Si bien es sabido que Deng Xiao Ping fue el padre de ese modelo económico, pocos conocen la influencia del fundador de Singapur, Lee Kuan Yew, sobre el mismo.

02/04/2018
02/04/2018

Lo primero que viene a la mente cuando se piensa en el futuro de la economía mundial es la contracción Chiindia. Ella evoca la fuerza combinada de dos países que hasta 1800 representaron casi el 50% del PIB global y que van rumbo a recuperar su antigua preeminencia. De acuerdo al reconocido intelectual Kishore Mahbubani: “El dominio increible que Occidente ha evidenciado en los últimos 200 años es un momento toalmente artificial en la historia. Durante 1.800 de los últimos 2.000 años, las dos mayores economías del mundo fueron consistentemente China e India. Para el año 2050, o antes, las cosas volveran a su estado natural: China será la economía número 1 del mundo, India la número 2 y Estados Unidos la número 3”. (The New Asian Hemisphere: The Irresistible Shift of Global Power to the East, New York, 2008).

29/03/2018
29/03/2018
Praza

O cume Xi-Kim en Beijing foi unha xogada mestra da diplomacia chinesa. Aínda que tamén un gran triunfo para Kim Jong-un, que obrigou ao “temoneiro extraordinario” a cambiar de rumbo de modo abrupto. Días atrás, o 20 de marzo, o Global Times xa nos recordaba a importancia da alianza Beijing-Pyongyang e salientaba no seu editorial o difícil e perigoso que sería para Corea do Norte lidar soa con Seúl, Washington e Tokio. Unha semana máis tarde, Kim iniciaba a súa visita a China, a súa primeira saída ao exterior desde 2011, cando asumiu funcións, indicando a todos que a súa relación con Beijing é un valor seguro ante a hipótese dun novo fracaso das negociacións. Atrás quedaban outros improperios nos que o propio Presidente chinés cualificaba as “provocacións militares” de Kim Jong-un como unha “ameaza para a seguridade de China”. 

19/03/2018
19/03/2018

En sus inicios, la globalización económica se enmarcaba dentro de la economía de mercado. Era la época en la que un mólelo único estaba supuesto a aplicarse por igual en cualquier lugar y circunstancia. Poco a poco, sin embargo, esto fue cambiando.

14/03/2018
15/03/2018
Sermos

As sesións lexislativas simultáneas (do macroparlamento e da conferencia consultiva política) que decorren na China ofrecen este ano algunhas novidades de alcance. Con seguridade, a de maior eco mediático refírese á reforma constitucional pero igualmente inclúe outras como a creación da comisión estatal de supervisión para loitar contra a corrupción, un novo impulso á revitalización rural, unha importante reforma estrutural do Partido, do Estado, do exército e das organizacións populares, e o derradeiro pulo á loita contra a pobreza.

08/02/2018
08/02/2018

Francisco José Alonso Rodríguez, Presidente da Liga Española Pro Dereitos Humanos e da Federación Internacional Pro Dereitos Humanos-España

Tras la detención de 272 ciudadanos Chinos y Taiwaneses en la “Operación The Wall”, China hizo formal petición de Extradición Activa. No ha habido pronunciamiento en contra, España a nivel gubernamental y judicial ha venido aprobándola sin tomar en consideración los Derechos de los extraditables.

06/12/2017
06/12/2017

En la década comprendida entre 2003 y 2013 el comercio entre América Latina y China creció a una tasa promedio de 27% por año, llegando a la cifra de 289 millardos en 2013. Más aún, en apenas 14 años dicho comercio se multiplicó 35 veces (R. Roett, G. Paz, Paz, Latin America and the Asian Giants, Washington DC, 2016). Los países más beneficiados por ello fueron los de América del Sur, exportadores de recursos naturales. Sin embargo, a partir de 2013 el énfasis hacia los servicios y el consumo doméstico en China, afectó seriamente ese comercio y produjo una caída en el precio de las materias primas latinoamericanas.

20/11/2017
20/11/2017

La tres grandes economías del mundo invierten fuertemente en energías renovables, en sintonía con lo establecido por el Acuerdo del Cambio Climático de París. Incluso Estados Unidos, cuyo su Presidente abjuró de dicho Acuerdo y donde la energía de lutita tiene todavía un importante futuro, se toma en serio este tema. No obstante, las estrategias seguidas son por completo divergentes. Ello permite concluir que cuando la energía renovable domine el panorama, lo hará en términos manifiestamente heterogéneos. Es así que los caminos hacia este escenario serían los siguientes: uno armonioso y convergente, otro competitivo y finalmente otro acumulativo y sin concierto.

12/11/2017
12/11/2017

La globalización podría encontrar su certificado de nacimiento a comienzos de los años noventa del siglo pasado. En ese momento convergieron un conjunto de fenómenos políticos y económicos de la mayor significación: el colapso de comunismo, la crisis de la deuda externa de los países en desarrollo, el fortalecimiento de los mercados financieros, la caída en los precios de los recursos naturales y el reemerger del GATT, el FMI y el Banco Mundial. Ello implicaba, en pocas palabras, el triunfo inapelable de Occidente. Para el resto del mundo, y en particular para el mundo en desarrollo, no quedó otra opción que la de alinearse al paradigma emergente: la economía de mercado.

27/10/2017
25/10/2017
Sermos Galiza

O XIX Congreso que o Partido Comunista de China (PCCh) celebrou en Beijing do 18 ao 24 de outubro tivo o seu broche final coa presentación o 25 do novo Comité Permanente do Buró Político, o máximo órgano de dirección do Partido e do País. 

16/10/2017
16/10/2017

Dentro de la importante bibliografía sobre el emerger de China hay un título que destaca por su profundidad analítica. Se trata de When China Rules the World (“Cuando China Domine al Mundo”), obra publicada en Londres en el 2009. Su autor es Martin Jacques, profesor del London School of Economics. Al señalar las ocho grandes características que singularizan a China y que marcarán su impronta cuando se convierta en la primera potencia económica planetaria, Jacques mencionaba las siguientes:

18/09/2017
18/09/2017

Bajo la óptica occidental China no hace lo suficiente para contener a Corea del Norte. Aprieta, sí, pero no demasiado. Lo cierto es que dentro de la complementariedad de los contrarios, propia del ying y el yang taoísta, China debe hacer convivir, en difícil equilibrio, objetivos contrapuestos en relación Pyongyang.

09/09/2017
09/09/2017
Tempos Novos

O XIX Congreso que o Partido Comunista da China (PCCh) vai celebrar este outono é un dos mais importantes da súa historia recente. En primeiro lugar, porque discorre nunha etapa crucial do proceso de modernización que vive o país; tamén porque acelera a conta atrás para o primeiro centenario da fundación do Partido (2021); en terceiro lugar porque pode significar o nacemento do “xiísmo” como inspiración teórica da China do século XXI. A axenda chinesa actual vén marcada por dúas datas referenciais: ese 2021 e o 2049, cando se celebre o primeiro centenario do trunfo da Revolución de Mao.

09/09/2017
09/09/2017
ECO

Xiamen, na China, acolleu o cumio da primeira década dos BRICS, un foro que pretende ser o xermolo dun Sur Global con capacidade para tratar de igual a igual co Norte Global que hoxe domina as principais institucións internacionais. O encontro tratou de transmitir a mensaxe de plena vixencia daquel compromiso que lle dera vida, a modificación da orde mundial para outorgar maior voz e peso aos países menos desenvolvidos tanto en termos de representación como de poder de decisión.

Tempo exterior: Revista de análise e estudos internacionais