Distribuir contido

Península Coreana

Distribuir

Distribuir contido

Boa parte do traballo do IGADI plásmase en numerosos artigos e colaboracións en prensa e revistas especializadas.

Para unha mellor clasificación e localización dos actuais 1960 artigos que integran a sección de Análise e Opinión, temos dividido estes nos seguintes apartados temático/xeográficos:

14/08/2017
14/08/2017

Desde finales del siglo XIX Corea fue ocupada por Japón, permaneciendo como colonia de aquel hasta el final de la Segunda Guerra Mundial. En ese momento Estados Unidos y la Unión Soviética dividieron en dos al país, adscribiendo las mitades a sus respectivas esferas de influencia. Las conversaciones para la reunificación de ambas partes fracasaron y para 1948  dos regímenes ideológicamente contrapuestos se habían ya consolidado. La torpe exclusión pública de Corea del Sur como zona de interés estratégico de Estados Unidos, por parte del Secretario de Estado de ese país Dean Acheson, proyectó la impresión de que Washington no estaría dispuesta a defenderla en caso de invasión. Ello desencadenó la ofensiva del Norte y puso en marcha una sangrienta guerra que habría de prolongarse por tres años con participación activa de Estados Unidos.

11/08/2017
11/08/2017
Praza Pública

O intercambio de exabruptos entre o presidente Trump e o líder norcoreano Kim Jong-un pode pasar de longo de novo como unha nube de verán sen mais transcendencia pero cada escalada verbal bota gasolina sobre un conflito que en calquera momento podería desbordarse. Pese a que todos os actores na zona descartan para os seus adentros o enfrontamento militar como solución, a dinámica actual, abondosa en imprevisibilidades, eleva o risco de precipitación de escenarios incontrolables.

15/04/2017
16/04/2017
Público

A suspensión dos paquetes turísticos e os voos entre China e Corea do Norte evidencia a gravidade do momento que se vive na península coreana. EUA reiterou que pondera o uso de opcións militares en resposta aos programas nucleares de Pyongyang. As celebracións do 105 aniversario do nacemento do fundador do réxime juche, Kim Il-sung, poderían determinar novas medidas de corte belicista por parte do seu neto, Kim Jong-un, incluíndo unha hipotética sexta proba nuclear ou o lanzamento experimental de novos prototipos de mísiles. Pola súa banda, o recen chegado Trump pronto se fartou da “paciencia estratéxica” do seu antecesor e coa súa alocución de que “o problema de Corea do Norte será atendido”, non dubida en botar máis leña ao lume dunha situación que ameaza con desbordarse. A suma do carácter impredicible dun e outro mantén en albas a toda a rexión e o mundo.

18/07/2016
18/07/2016
IGADI

Max Fisher firmaba un análisis muy importante aparecido en el International New York Times el 14 de este mes. Según el mismo el programa nuclear iniciado por el padre del actual líder norcoreano nunca persiguió como prioridad objetivos propiamente militares. Se trataba, por el contrario, de un instrumento de negociación destinado a obtener concesiones políticas y económicas por parte de Estados Unidos y  de su contraparte del Sur. No obstante, de acuerdo a Fisher, el consenso que estaría emergiendo entre los especialistas en Corea del Norte es que ahora las cosas si van en serio. Pyongyang busca transformarse en una potencia nuclear con capacidad para amedrentar a Estados Unidos.

12/02/2016
14/02/2016
Diario El Correo (Bilbao)

O recente lanzamento dun foguete de longo alcance por parte de Corea do Norte activou novamente as alertas nos países veciños e en EUA a propósito do desenvolvemento militar de Pyongyang. O lanzamento chegaba case un mes despois de que afirmase experimentar a primeira bomba H da súa historia. En xaneiro, Pyongyang afirmou superar o reto tecnolóxico da fusión cun enxeño que podería ser mil veces superior ao dunha bomba A clásica. A versión oficial norcoreana alude á posta en órbita con éxito do satélite de observación terrestre Kwangmyongsong-4, a bordo dun foguete.

20/01/2016
01/02/2016
Luzes

Que crer e que non do que se conta del!. Hai poucos meses dicíase que ordenara a execución dunha ex noiva, Hyon Song-wol, e unha ducia de músicos da orquestra Unhasu, obrigando ás familias a asistiren á matanza, e todo porque lle atoparan un vídeo X, que non era tal, e unhas biblias. Non se pode crer todo o que se conta pero tampouco hai formas certeiras de confirmar ou desmentir o que acontece ou deixa de acontecer nun país tan pechado como Corea do Norte. Outro tanto podiamos dicir de cando seica mandou executar ao seu tío Jang Song-Thaek, segundo en importancia dentro do goberno, pechándoo nunha gaiola con 120 cans famentos. A verdade é algo tan precario en relación a esta Corea que nin aos desertores se lles pode crer.

12/01/2016
12/01/2016
Diario El Correo

O mundo condenou unanimemente a nova explosión nuclear norcoreana. Servirá de algo? É probable que se repita o escenario das anteriores probas (2006, 2009 e 2013), co Consello de Seguridade da ONU impoñendo novas sancións de diverso cariz. O certo é que si algo demostra esta última proba é a inutilidade das sancións, por si soas, para resolver o problema. É máis que probable que EEUU, Xapón ou Corea do Sur, entre outros, reclamen aumentar a presión sobre Pyongyang que, con seguridade, atopará en Chinesa importantes resistencias, si non formais, polo menos prácticas. Si Beijing sumouse ás sancións adoptadas en 2013, voces críticas suxiren que a súa laxitude na aplicación -especialmente os controis fronteirizos- fixo posible este novo desafío norcoreano. 

28/07/2013
27/07/2013
Mundiario

60 aniversario armisticio guerra de Corea

Se esperaba un acuerdo entre Pyongyang y Seúl para la reapertura del complejo industrial de Kaesong antes de las conmemoraciones del sexagésimo aniversario de la firma del armisticio en la península coreana. Pero la sexta ronda de negociaciones, llevada a cabo en la víspera también fracasó, quedando sin fijar la fecha de la siguiente sesión.

27/07/2013
27/07/2013
Diario El Correo

60 años del armisticio en Corea

Grandes fastos acogerá Pyongyang estos días para conmemorar la firma del armisticio en 1953 que puso fin a tres años de guerra fratricida. Pero lo cierto es que muy poco cabe celebrar. Aquella guerra, tras siete lustros de ocupación japonesa y tres más con zonas de ocupación delimitadas en torno al paralelo 38, fue un calvario para el pueblo coreano, sometido a las diatribas ideológicas de la incipiente Guerra Fría y a los apetitos estratégicos de las dos superpotencias que emergían de las cenizas de la Segunda Guerra Mundial.

29/06/2013
29/06/2013
OPCh

El pasado 16 de mayo, Xi Jinping y Vladimir Putin mantuvieron una conversación telefónica para abordar, entre otros temas, la situación en la península coreana. El tema se trató igualmente en el marco de la cumbre Obama-Xi, a primeros de mes. Seúl y Beijing confían en acordar una declaración conjunta a propósito de la desnuclearización en el transcurso de la visita de la presidenta surcoreana, Park Geun-hye, quien llegó a China el pasado 27 de junio para una estancia de cuatro días.

03/04/2013
04/04/2013
Sermos Galiza

As tensións na península coreana reflicten unha profunda pugna polo liderado rexional en Asia-Pacífico.

A orixe da actual crise relaciónase en primeira instancia coa terceira proba nuclear levada a cabo por Pyongyang o pasado 12 de febreiro en resposta aos exercicios militares conxuntos de EUA e Corea do Sur, en vésperas da toma de posesión da nova presidenta en Seúl, Park Geung-hy, partidaria dunha liña menos conciliadora cos veciños do Norte. A crise serve ao norcoreano Kim Jong-Un para reforzar internamente as súas credenciais e a capacidade de manobra así como para fortalecer o poder dinástico. A rehabilitación do defenestrado primeiro ministro Pak Pong-ju, cesado en 2007 e considerado un reformista revive non obstante as expectativas de cambios económicos en Corea do Norte na perspectiva varias veces suxerida desde China.

01/04/2013
02/04/2013
Diario El Correo

La espiral de tensión en la península coreana va sumando enteros desde que el pasado 12 de febrero Pyongyang llevó a cabo su tercera prueba nuclear. A las nuevas sanciones aprobadas por el Consejo de Seguridad de la ONU se han sumado las reacciones de sus principales vecinos rivales (Corea del Sur y Japón), abundando en un reforzamiento de la alianza defensiva con EEUU cuyo reflejo se manifiesta en la reiteración de maniobras y ejercicios militares que sirven a Corea del Norte para decirse amenazada y herida en su dignidad (así se expresan en sus notas oficiales) y justificar la subida del listón de las declaraciones, a cada paso más contundentes, desde la anulación del pacto de no agresión al corte de la línea de comunicación militar y las repetidas amenazas de guerra. Pese a lo virulento de esta belicosidad verbal, la normalidad preside el funcionamiento del parque industrial conjunto localizado en la ciudad fronteriza de Kaesong pero la sucesión de epítetos a uno y otro lado podría llevar a todos a pasarse de la raya de la mínima cordura.

12/02/2013
12/02/2013
Praza

Terceira proba nuclear de Corea do Norte

A terceira proba nuclear norcoreana levada a cabo este martes co argumento de “defender a  seguridade e soberanía fronte ás políticas hostís de EUA”, chega varias semanas despois de que o Consello de Seguridade da ONU aprobara unha resolución contra Pyongyang polo lanzamento dun foguete o pasado decembro.

27/01/2013
27/01/2013
La Vanguardia

El mundo entró en el 2013 bailando el “Gangnam Style” con el delirante Psy. Su video colgado en You-Tube el 15 de julio de 2012 recibió hasta hoy unos mil millones de visitas. Un gran fenómeno global que ha reforzado la imagen-país de Corea del Sur. Durante décadas los mundanos solo sabían algo del país por su conflicto aun latente con Corea del Norte. Identificaban antes al dictador Kim Jong-il que a un personaje o a una marca surcoreana. Ya no es así. El “soft power” del país es muy potente. Los surcoreanos caen bien. No improvisan. Se lo han ganado a pulso a base de esfuerzo persistente.

20/12/2011
20/12/2011

El dictador ha muerto, ¿Viva el dictador?  Aunque esperada, la muerte de Kim Jong-il plantea interrogantes sobre Corea del Norte, un país convertido en una especie rara de monarquía comunista. Sucedió en 1994 a su padre Kim Il-Sung (Kim I).

Tempo exterior: Revista de análise e estudos internacionais