O Instituto Galego de Análise e Documentación Internacional (IGADI) é un think tank independente que nace en 1991 cun dobre propósito: reflexionar sobre os problemas e tendencias da sociedade internacional contemporánea e pular por unha maior inserción de Galicia no mundo a todos os niveis.
Fondo Galego
Usa este formato: 2017-11-24
Usa este formato: 2017-11-24
20/11/2017
20/11/2017


La tres grandes economías del mundo invierten fuertemente en energías renovables, en sintonía con lo establecido por el Acuerdo del Cambio Climático de París. Incluso Estados Unidos, cuyo su Presidente abjuró de dicho Acuerdo y donde la energía de lutita tiene todavía un importante futuro, se toma en serio este tema. No obstante, las estrategias seguidas son por completo divergentes. Ello permite concluir que cuando la energía renovable domine el panorama, lo hará en términos manifiestamente heterogéneos. Es así que los caminos hacia este escenario serían los siguientes: uno armonioso y convergente, otro competitivo y finalmente otro acumulativo y sin concierto.

14/11/2017
14/11/2017
Anuario Internacional CEID 2017-2018 (Arxentina)


O presidente venezolano Nicolás Maduro durante un acto público. Fonte: Axencia Xinhua (China)

Tras meses de tensión e violencia nas rúas, a contundente vitoria do “chavismo” nos comicios rexionais do pasado 15 de outubro, obtendo 18 das 23 gobernacións do país, revela síntomas de reconfiguración que pareceran procrear un novo status quo político en Venezuela. Con novas eleccións á vista (municipais de decembro de 2017 e presidenciais de 2018), o presidente Nicolás Maduro está logrando asentar unha estrutura de poder netamente “post-chavista” ante a desbandada política opositora. Non obstante, este panorama mantén varias frontes abertas, destacando a alarmante crise socioeconómica e financeira e un contexto internacional desfavorable (sancións de EUA e da Unión Europea) que paradoxalmente o propio Maduro está logrando moderar, en gran medida grazas ao apoio estratéxico que lle outorgan Rusia e China. 

12/11/2017
12/11/2017


La globalización podría encontrar su certificado de nacimiento a comienzos de los años noventa del siglo pasado. En ese momento convergieron un conjunto de fenómenos políticos y económicos de la mayor significación: el colapso de comunismo, la crisis de la deuda externa de los países en desarrollo, el fortalecimiento de los mercados financieros, la caída en los precios de los recursos naturales y el reemerger del GATT, el FMI y el Banco Mundial. Ello implicaba, en pocas palabras, el triunfo inapelable de Occidente. Para el resto del mundo, y en particular para el mundo en desarrollo, no quedó otra opción que la de alinearse al paradigma emergente: la economía de mercado.

08/11/2017
08/11/2017
IGADI


Ruinas na localidade siria de Palmira. Fonte: Axencia Xinhua (China)
Unha análise de Alexandre Rey Parrado, colaborador do IGADI

Cando no 2015 comezaron a difundirse, de forma global e mediática, imaxes de militantes do Estado Islámico profanando e destruíndo vestixios arqueolóxicos en Nimrud (Iraq) ou no museo de Mosul, un forte halo de indignación e consternación percorreu o seo da comunidade internacional. A nova mostra de barbarie denotaba unha ambición máis aló do terreal, da conquista militar ou do control sociopolítico, cuxo último fin parecía borrar da historia e do ideario colectivo toda iconografía, mostra artística ou cultural que definise unha alternativa á súa interpretación radical e maniquea do Islam. Ao marxe da súa cabida nunha estratexia propagandística ben medida, asistíamos a unha nova fase no obxectivo de “limpeza cultural”.

06/11/2017
06/11/2017


Charles Darwin

El darwinismo es una de las tres teorías que, a lo largo de la historia, ha logrado herir en su fuero más profundo la visión gratificante que el ser humano tenía de sí mismo. Las otras fueron la teoría heliocéntrica de Copérnico y Galileo y el psicoanálisis de Freud. Mientras una de ellas hizo de nuestro planeta un simple miembro más de la gravitación sideral, la otra colocó las motivaciones humanas fuera del ámbito de la razón.

02/11/2017
02/11/2017
ECO


n-abe.jpg

Nos recentes comicios celebrados en Xapón, a coalición formada polo Partido Liberal Demócrata (PLD, dereita) de Shinzo Abe e o partido Komeito (centrodereita), obtivo unha vitoria incontestable, superando a maioría de dous terzos. Co Partido da Esperanza, encabezado pola gobernadora de Tokio, Yuriko Koike, e co Partido da Innovación de Xapón, entre os catro suman máis do 70 por centro dos 465 deputados que conforman a Cámara Baixa, contando coa maioría suficiente de dous terzos para modificar a Constitución pacifista da posguerra, imposta en 1947 por Estados Unidos trala rendición nipoa ao final da Segunda Guerra Mundial. O seu artigo 9 establece a renuncia “para sempre” á guerra. A súa modificación para acadar a “normalidade” ten sido unha longa ambición do primeiro ministro Abe, agora máis doada ao contar cunha maioría folgada nas dúas Cámaras do Parlamento. 

31/10/2017
31/10/2017
IGADI


ministro_lee.jpg
Ministro Lee Ying-yuan Administración para la Protección Medioambiental República de China (Taiwán)

El cambio climático es una realidad científicamente comprobada y sus efectos ya se están dejando notar claramente en todo el mundo, amenazando la salud humana, los lugares que habitamos y la sostenibilidad de nuestros sistemas socioeconómicos.

30/10/2017
30/10/2017


Fonte: Axencia Xinhua

Hegemonía e imperio no son lo mismo. Tanto una como otra noción entrañan la idea de control. Sin embargo, la hegemonía se encuentra  directamente vinculada a la aceptación obtenida por parte de la comunidad internacional, mientras que en el imperio el poder se basta a sí mismo. De acuerdo a Andrew Gramble: “Esta perspectiva de hegemonía se asocia con Gramsci. El ejercicio del poder entraña el uso tanto de la coerción como del consentimiento, pero las formas de control político más estables son aquellas donde sobresale el consentimiento. Es decir, donde el poder es aceptado como legítimo a través de la persuasión ideológica y cultural. El énfasis es puesto en la creación y sostenimiento de una concepción del orden internacional, a través de una pléyade de agencias y organizaciones y mediante la incorporación de intereses diversos integrados en un proyecto político de amplio espectro. El aspecto ideológico de la hegemonía es lo más significativo” (David Forgacs, Antonio Gramsci Reader, London, 2001).

27/10/2017
25/10/2017
Sermos Galiza


xix-congreso-pcch-socialismo-china_.jpg

O XIX Congreso que o Partido Comunista de China (PCCh) celebrou en Beijing do 18 ao 24 de outubro tivo o seu broche final coa presentación o 25 do novo Comité Permanente do Buró Político, o máximo órgano de dirección do Partido e do País. 

26/10/2017
26/10/2017
IGADI


Fonte: Axencia Xinhua
Unha análise de Alexandre Rey Parrado, estudante en prácticas da USC

A eclosión do Daesh no escenario sirio-iraquí e a súa posterior proxección internacional supuxo un cambio de rumbo notorio e imprevisto da doutrina clásica inherente a organizacións coma Al-Qaeda. Ante a natureza “proselitista” e a clandestinidade propia destas organizacións xihadistas, o Estado Islámico (Daesh) mudaría a súa idiosincrasia para facelo accesible a todo un espectro global mentres, de forma tácita, conformaba pola vía militar un Estado visible e definido pero de carácter transnacional.

Xaneiro - Xullo / 2017
EGAEX Horizonte Post-2020: Que rumbo?
Ecuador despois de Correa. Eleccións presidenciais e lexislativas: 19 de febreiro de 2...
As incertezas acaparan a evolución internacional
Xulio Ríos, Tibidabo ediciones, Barcelona, 2016.