O Instituto Galego de Análise e Documentación Internacional (IGADI) é un think tank independente que nace en 1991 cun dobre propósito: reflexionar sobre os problemas e tendencias da sociedade internacional contemporánea e pular por unha maior inserción de Galicia no mundo a todos os niveis.
Tempo exterior: Revista de análise e estudos internacionais
Usa este formato: 2017-09-23
Usa este formato: 2017-09-23
21/09/2017
21/09/2017
IGADI


Fonte: Axencia Xinhua (China)
(Unha análise de Alexandre Rey Parrado, estudante en prácticas da USC)

A natureza transnacional dos principais retos e ameazas actuais, cunha preponderancia da criminalidade organizada e do terrorismo, semella requirir a revisión e reformulación das vixentes estratexias de defensa europea. Dita revisión resulta especialmente significativa no relativo ao fenómeno xihadista, problemática de gran notoriedade, na que resulta necesaria unha adecuación e impulso das políticas de contrarradicalización, pois eríxense como ineludible ferramenta para a anticipación e prevención. 

18/09/2017
18/09/2017


Bajo la óptica occidental China no hace lo suficiente para contener a Corea del Norte. Aprieta, sí, pero no demasiado. Lo cierto es que dentro de la complementariedad de los contrarios, propia del ying y el yang taoísta, China debe hacer convivir, en difícil equilibrio, objetivos contrapuestos en relación Pyongyang.

11/09/2017
11/09/2017


La llamada paradoja de Moravec constituye un elemento central de la tecnología digital y, por extensión, de la robótica. De acuerdo a la misma los altos niveles de razonamiento requieren de poca computación mientras que las habilidades sensomotoras requieren de enormes niveles de computación. En términos de empleo ello se traduce en algo simple. Aquellas actividades laborales que dependen de la movilidad y de las destrezas manuales se encuentran resguardadas de la amenaza planteada por las computadoras y los robots. Por el contrario, aquellas sustentadas en el pensamiento analítico y en  altos niveles educativos se encuentran en la mira destructiva de éstos. Mientras plomeros, electricistas o enfermeras pueden respirar tranquilos; radiólogos, médicos internistas, hematólogos, periodistas o analistas, deben empezar a preocuparse por la viabilidad de sus empleos a mediano plazo.

09/09/2017
09/09/2017
Tempos Novos


hu_xi.jpg

O XIX Congreso que o Partido Comunista da China (PCCh) vai celebrar este outono é un dos mais importantes da súa historia recente. En primeiro lugar, porque discorre nunha etapa crucial do proceso de modernización que vive o país; tamén porque acelera a conta atrás para o primeiro centenario da fundación do Partido (2021); en terceiro lugar porque pode significar o nacemento do “xiísmo” como inspiración teórica da China do século XXI. A axenda chinesa actual vén marcada por dúas datas referenciais: ese 2021 e o 2049, cando se celebre o primeiro centenario do trunfo da Revolución de Mao.

09/09/2017
09/09/2017
ECO


brics_xiamen.jpg

Xiamen, na China, acolleu o cumio da primeira década dos BRICS, un foro que pretende ser o xermolo dun Sur Global con capacidade para tratar de igual a igual co Norte Global que hoxe domina as principais institucións internacionais. O encontro tratou de transmitir a mensaxe de plena vixencia daquel compromiso que lle dera vida, a modificación da orde mundial para outorgar maior voz e peso aos países menos desenvolvidos tanto en termos de representación como de poder de decisión.

04/09/2017
04/09/2017


Fonte: IBM, computadora WATSON

Desde hace alrededor de un siglo el manejo de la información se realizaba recopilando y analizando pequeñas parcelas de ésta. Los estadísticos efectuaban un muestreo sobre un segmento del universo de información existente, proyectando sus resultados sobre el conjunto. Es la esencia de las encuestas, en donde la opinión de un grupo aleatorio pero necesariamente reducido de personas, permite dar a conocer la tendencia general.

29/08/2017
29/08/2017
IGADI


Unha análise de Miguel Ángel Martínez Pellitero, estudante en prácticas do Máster en Economía internacional e desenvolvemento da Universidade Complutense de Madrid

A forte promoción das relacións político institucionais entre Galicia e México nos últimos anos teñen rematado cun notable aumento dos lazos comerciais entre ambos países. E é que dende as altas esferas galegas, personificadas en nomes como Javier Aguilera (director do IGAPE), Gonzalo Ortiz Amor (director xeral da Cámara de Comercio da Coruña) ou a propio presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo([1]), non teñen dubidado en sinalar a México como un dos máis interesantes socios para as nosas empresas, amosando unha poderosa vontade de achegamento a todos os niveis. E aínda que moitas veces este chamamento se fai apelando aos históricos vínculos que, emigración mediante, tecen milleiros de redes familiares entre ambos pobos, os mesmos responden a potentes incentivos económicos que son, en última instancia, o motor de todo achegamento ou afastamento entre nacións.

29/08/2017
29/08/2017
IGADI


Concentración polos falecidos nos atentados de Barcelona e Cambrils. Foto: Axencia Xinhua (China)
Unha análise de Alexandre Rey Parrado, estudante en prácticas da USC

Coa conmoción aínda presente polos fatídicos atentados acaecidos o pasado 17 e 18 de agosto en Barcelona e Cambrils, novamente cun selo distintivo de barbarie e inhumanidade, parece chegar o momento de dar un oportuno paso á marxe para analizar a natureza dos citados acontecementos, reflexionando sobre as vulnerabilidades e os posibles erros cometidos, e tentando dilucidar o camiño a seguir a partires deste momento. 

28/08/2017
28/08/2017


Fonte: Axencia Xinhua

Desde hace varias décadas las ideas conservadoras ejercen una gigantesca influencia sobre la vida política de Estados Unidos. Empujando en esa dirección, desde ángulos diversos, encontramos a una poderosa coalición integrada por centros de análisis e investigación (think tanks), por medios de comunicación social tanto tradicionales como evangélicos, por reputados columnistas de prensa, por comentaristas radiales y televisivos, por pastores evangélicos y por fundaciones y asociaciones.

21/08/2017
21/08/2017


Las sociedades patriarcales constituyeron las primeras expresiones de vida política organizada. Según Fernando Sabater: “Las leyes o normas que regían los diversos aspectos de la existencia colectiva se apoyaban en la tradición, la leyenda, el mito… El mayor argumento para respetar una norma era `siempre se ha hecho así´. Y para explicar por qué siempre se había hecho así se recurría a la leyenda de algún antepasado fundador del grupo, o a las órdenes de algún dios… La norma en cuestión había nacido como intento de resolver algún problema concreto del grupo y luego, para que nadie la discutiera, se aseguraba que provenía de la más nebulosa antigüedad… La lógica primitiva creía que los padres de los padres de los padres debieron de ser más fuertes y sabios. Lo que ellos habían considerado como bueno, quizá porque se lo había revelado alguna divinidad, no podían discutirlo los individuos presentes mucho más frágiles y lamentablemente humanos” (Política para Amador, Barcelona, 2008). La esencia de las sociedades patriarcales era, necesariamente, el entrecruce de la política y la religión, en la medida en que sus normas venían determinadas por lo que el tiempo y el origen mítico habían sacramentalizado.

Xaneiro - Xullo / 2017
EGAEX Horizonte Post-2020: Que rumbo?
Ecuador despois de Correa. Eleccións presidenciais e lexislativas: 19 de febreiro de 2...
As incertezas acaparan a evolución internacional
Xulio Ríos, Tibidabo ediciones, Barcelona, 2016.