O Instituto Galego de Análise e Documentación Internacional (IGADI) é un think tank independente que nace en 1991 cun dobre propósito: reflexionar sobre os problemas e tendencias da sociedade internacional contemporánea e pular por unha maior inserción de Galicia no mundo a todos os niveis.
Tempo exterior: Revista de análise e estudos internacionais
Usa este formato: 2015-04-02
Usa este formato: 2015-04-02
30/03/2015
30/03/2015
OPCh


Tras el colapso soviético y el fin de la Guerra Fría el planeta entero tuvo que acoplarse a un orden económico internacional definido a imagen y semejanza de los intereses de la superpotencia dominante: Estados Unidos. No en balde un recetario económico compuesto por políticas tales como disciplina fiscal, liberalización comercial, privatizaciones o desregulación llevó el nombre de Consenso de Washington. La puesta en práctica de ese recetario por parte del FMI y del Banco Mundial, organismos bajo control estadounidense, permitió abrir mercados a lo largo y ancho del mundo a los capitales, los productos y los servicios de ese país. Desde luego la aquiescencia a esas políticas por parte de sus principales socios (Japón, Canadá y las mayores economías europeas), resultó de la mayor importancia. Pero ésta fluyó de manera natural en la medida en que también aquellos resultaban beneficiarios de dicha apertura. Para los países del mundo desarrollado, con Estados Unidos a la cabeza, nada más natural que el asumir que los mecanismos del poder financiero multilateral estaban al servicio de sus intereses.

29/03/2015
29/03/2015
OPCh


dscn4372.jpg
Hebdomadario de la Política Taiwanesa
Semana del 23 al 29 de Marzo

1.Informe

EEUU elogió recientemente el acuerdo aéreo entre China continental y Taiwan, logrado tras desplazarse dicha nueva ruta unas 6 millas náuticas. Washington lo destacó como un modelo de negociación para encontrar soluciones a las diferencias. Por otra parte, en el tema del TPP, las autoridades estadounidenses siguen condicionando la participación de Taiwan a la firma previa de un acuerdo bilateral de inversiones. Taipei viene reiterando de forma sistemática su capacidad para satisfacer las más altas normas respecto a la integración regional, destacando que el actual grado de apertura del mercado taiwanés incluso sería más alto que el exigido por las normas del TPP.

26/03/2015
26/03/2015
El Periódico


impresions16042006_034.jpg

El presidente chino Xi Jinping se comprometió recientemente a tratar con mano de hierro a los contaminadores. No obstante, el problema es que la contaminación en China va mucho más allá de las acciones individuales de presuntos inconscientes, en su mayoría dirigentes de empresas nombrados por el propio PCCh y a la vez estimulados para alcanzar determinados objetivos mínimos de crecimiento.

25/03/2015
25/03/2015
IGADI


A escaseza alimentaria supón o principal problema para os cidadáns venezolanos.

Resulta indubidable que o “chavismo” liderado polo presidente Nicolás Maduro afronta o seu momento mais decisivo, polarizado por un contexto determinado por todo tipo de presións, incertezas e complexidades. Este escenario afecta incluso a un dos seus piares básicos, sendo estes os programas sociais. Un recente estudo elaborado por dúas universidades venezolanas, a Universidade Simón Bolívar (USB) e a Universidade Católica Andrés Bello (UCAB), revelou unha sensible caída no número de venezolanos atendidos polas misións sociais impulsadas polo “chavismo” desde a súa chegada ao poder en 1999. Este estudo cifra esta redución nun 19,5% dos atendidos (unhas dúas millóns de persoas) co respecto aos niveis de cinco anos atrás (mais de 2 millóns e medio de beneficiarios). Paralelamente, este estudo considera que existe un alto nivel de politización dentro das misións sociais, así como preocupantes problemas na súa xestión e administración.

24/03/2015
24/03/2015
Praza Pública (Galicia)


Deportación de armenios na Anatolia otomana en 1915

O próximo 24 de abril cumprirase o centenario do Xenocidio armenio, acaecido en plena I Guerra Mundial, cando as autoridades do entón Imperio otomán ordenaron o desprazamento e exterminio de poboacións armenias historicamente asentadas en Istambul e outras localidades da provincia de Anatolia. Polo contrario, Turquía, que nega oficialmente a veracidade deste xenocidio, apréstase a celebrar ese mesmo día outra onomástica: o centenario da batalla de Gallípoli, na que os otománs lograron repeler o poderío naval británico no Estreito dos Dardanelos. A celebración de ambas efemérides anuncia o afondamento das controversias históricas principalmente entre Turquía e Armenia pero que, igualmente, implicaría a participación doutros países (como Rusia e Irán) e a alteración do equilibrio estratéxico noutros contextos (espazo euroasiático, conflito de Nagorno Karabaj), determinados por diversas variables de intereses xeopolíticos.

24/03/2015
24/03/2015
Anuario CEID (Arxentina)


A lo largo del año 2014, las autoridades chinas hicieron gala de un amplio abanico de impulsos, bien revelador de los grandes objetivos señalados para la presente década, un tiempo que debe culminar buena parte del esfuerzo modernizador iniciado, como poco, a finales de los años setenta del siglo pasado y bautizado por Xi Jinping como el “sueño chino”.

23/03/2015
23/03/2015
IGADI


Un análisis de Alfredo Toro Carnevali

El comercio ilegal de las drogas es junto con las armas y el petróleo, una de las tres industrias más lucrativas del mundo, con un ingreso que oscila entre los 300 y 500 mil millones de dólares anuales. La globalización con su incremento masivo en turismo y desregulación así como las revoluciones en telecomunicaciones, transporte y tecnologías de la información que la han acompañado, han dado un gran respaldo a esta industria. A pesar de esfuerzos multimillonarios por parte de cientos de Estados por prohibir la producción, distribución y consumo de drogas, el negocio está tan boyante hoy en día como en cualquier otro momento de su historia.

23/03/2015
23/03/2015
Praza


Hoxe máis que nunca, Tunisia é un símbolo. Un exemplo de democracia no "mundo árabe". Un país capaz de reinventar o concepto de "revolución", tendo expulsado a un ditador, Zine El Abidine Ben Alí, e encontrando vías de concertación entre islamitas e demócratas. Tunisia foi o berce da "revolución xasmín", que derivou na chamada "primavera árabe", presentándose diante do mundo coma un Estado musulmán que ten sabido dotarse dunha moderna Constitución. O único país da rexión non sometido ó ditado dun exército que decide quen manda e quen non. O único en dotarse dun presidente republicano democraticamente electo, saído das furnas. O único en garantir, xa desde os tempos de Habib Bourguiba, grande artífice da independencia tunesina e das institucións aínda hoxe en liza, a completa igualdade de dereitos entre homes e mulleres. E como tal, Tunisia supón unha ameaza, un contra-modelo ó Estado Islámico, que ve na pequena república norteafricana un insoportable referente nas antípodas do seu proxecto totalitario.

23/03/2015
23/03/2015
IGADI


Una vez preguntaron al Primer Ministro británico Harold McMillan qué era lo más difícil de su trabajo, a lo que respondió: ¡Los eventos, los eventos! Con ello se refería a los acontecimientos inesperados que todo lo alteran y que obligan a sustraer la atención de cualquier curso planificado de acción. Estos eventos a los que tanto temía McMillan constituyen lo que en la actualidad se conoce como “cisnes negros”, término acuñado por  Nassim Nicholas Taleb en un libro que marcó pauta (The Black Swan: The Impact of the Highly Improbable, New York 2007). El término alude a un acontecimiento sorpresivo que sacude nuestro marco de certidumbre y su peculiar nombre recuerda el impacto que sufrieron los colonos ingleses en Australia al toparse con cisnes negros, lo que echaba por tierra su creencia de que los cisnes sólo podían ser blancos.

22/03/2015
01/04/2015
ECO


Eles, fanáticos. Nós, vítimas. Sorprende a ausencia de autocrítica á hora de avaliar a secuencia de criminais atentados yihadistas que se veñen producindo en numerosos países, europeos incluídos. Clama ao ceo, realmente, a falta de contextualización destes episodios e dos seus protagonistas, ambos os dous non exentos de responsabilidade por parte dos gobernos de Occidente que alentaron determinadas políticas en áreas sensibles do planeta. A clave esencial que debera preocuparnos é que a expansión do terrorismo internacional non sería posible sen a secuencia de graves erros dos líderes occidentais emperrados en impoñer a toda costa os seus intereses. O Estado Islámico, como Al Qaeda,  non serían posibles sen semellante desenfoque.  

ISRAEL Tralas eleccións parlamentarias (05/2015)
Unha acción exterior descapitalizada
Na procura de alternativas
Edición a cargo de Xulio Rïos. Cumio, 2015.  
Xullo - Decembro / 2014 Para solicitar información ou o envio dalgún exe...
Xulio Ríos, Akal, 2014

. Videoteca .

IGADITv - "A Arte da Guerra de Sun Zi" - TVE - Xulio Ríos
Noticia na TVE do lanzamento do libro "A Arte da Guerra de Sun Zi", versión en galego de Xulio Ríos e chinés. Editado por Teófilo Edicións. Máis información en: http://www.igadi.org/web/pub...
IGADI Tv - "Final de ciclo político en Irán" - www.igadi.org
Opinión - "Final de ciclo político en Irán", por Roberto Mansilla, analista do IGADI, 15 de xuño de 2013.
IGADI Tv - "EUA e os Talibáns negocian o futuro de Afganistán" - www.igadi.org
Opinión - "EUA e os Talibáns negocian o futuro de Afganistán", por Roberto Mansilla, analista do IGADI, 15 de xuño de 2013.
IGADI Tv - "Conxuntura decisiva para a paz en Colombia" - www.igadi.org
Opnión - "Conxuntura decisiva para a paz en Colombia", por Roberto Mansilla, analista do IGADI, 15 de xuño de 2013.
IGADI Tv - "Colombia como peón da OTAN" - www.igadi.org
Opinión - "Colombia como peón da OTAN", por Roberto Mansilla, analista do IGADI, 15 de xuño de 2013.