O Instituto Galego de Análise e Documentación Internacional (IGADI) é un think tank independente que nace en 1991 cun dobre propósito: reflexionar sobre os problemas e tendencias da sociedade internacional contemporánea e pular por unha maior inserción de Galicia no mundo a todos os niveis.
Oribalia - Rede Galega de Xornalistas para a Información Internacional
Usa este formato: 2015-04-26
Usa este formato: 2015-04-26
26/04/2015
26/04/2015
OPCh


dscn4502.jpg
Semana del 20 al 26 de Abril de 2015
Hebdomadario de la Política Taiwanesa

1.Informe

El próximo 29 de abril se cumplen diez años del histórico encuentro entre Hu Jintao y Lien Chan que abrió camino a la “tercera cooperación” entre el PCCh y el KMT. Con tal motivo, el vicepresidente del KMT y ex alcalde de Taipei, Hau Lung-bin participó en Nanjing en un seminario centrado en la revisión del desarrollo de las relaciones entre los dos lados del Estrecho en el curso de los últimos 10 años, así como en la búsqueda de formas y medios para promover aun más los lazos en el futuro. Hau se reunió con Zhang Zhijun, jefe de la Oficina de Asuntos de Taiwan del PCCh. En mayo se reunirán en Beijing, Eric Chu, actual presidente del KMT, y Xi Jinping. Un portavoz en Washington decía acoger con agrado la continuidad de estos diálogos.

23/04/2015
01/05/2015
ECO


Cuba e EUA amosaron en Panamá o seu compromiso co fin programado da guerra fría que os enfrontou durante máis de cinco décadas. Agora, a reanudación das relacións diplomáticas, suspendidas dende o 3 de xaneiro de 1961, abre un horizonte de normalidade que terá consecuencias rexionais con unha vasta redistribución de alianzas e influencias. Esa normalización ten un efecto en Sudamérica similar á caída do muro de Berlín en Europa.

22/04/2015
23/04/2015
El Periódico


El anuncio chino de un nuevo aumento de su gasto militar en un 10,1 por ciento en 2015, inferior al 12,2 por ciento de 2014 pero manteniendo la tónica de los dos dígitos desde 1989, coincidió con un informe del SIPRI, el  Instituto Internacional de Estocolmo para la Investigación de la Paz, sobre el gasto militar en el mundo. Según estos cálculos, con cifras siempre discutibles en virtud de las omnipresentes opacidades y disparidad de criterios, China consolida la segunda posición en el ranking global de gastos militares y como tercer exportador global de armamento.

20/04/2015
20/04/2015
IGADI


                En las últimas décadas el mundo ha confrontado un salto tecnológico de gigantescas proporciones. El mismo sigue su marcha en progresión geométrica, amenazando con desactivar la capacidad de reacomodo que desde hace más de doscientos viene evidenciando la economía cada vez que se ve confrontada al reto tecnológico. Como bien señalan Erik Brynnjolfsson y Andrew McAffe cuando el cambio tecnológico se produce con mayor rapidez que la capacidad de ajuste al mismo se puede llegar a un cataclismo social, sobre todo si como ha ocurrido en la última década el cambio no afecta a un solo sector productivo sino a todos al mismo tiempo (Race Against the Machine, Lexington, 2011).

20/04/2015
20/04/2015
Magazine Español (Venezuela)


Alexis Tsipras e Vladimir Putin durante a súa reunión en Moscú a comezos de abril

La visita del primer ministro griego Alexis Tsipras a Moscú a comienzos de abril parece sugerir hipotéticos escenarios de calado geopolítico e incluso energético, trazados en momentos de delicada tensión tanto en las relaciones entre Occidente y Rusia como en las de Atenas y la Unión Europea, entre las que se mantienen expectantes las incertidumbres sobre una eventual salida griega del euro.

20/04/2015
20/04/2015
El País


Al socaire de su profundización de la reforma, el presidente chino Xi Jinping viene destacando que por primera vez habla el PCCh de la modernización del sistema de gobierno del Estado y de la capacidad de gobernar del propio Partido Comunista. Esto es, de la modernización política. Ya en los primeros años sesenta, el entonces primer ministro Zhou Enlai evocó las cuatro modernizaciones: agricultura, industria, ciencia y tecnología y defensa nacional, ahogadas poco después por la Revolución Cultural. La quinta modernización fue reivindicada por los estudiantes concentrados en Tiananmen en 1989, recogiendo el testigo planteado años antes por Wei Jingsheng y asociándola con el fin de la autocracia y la adopción de un sistema político democrático de corte occidental, una demanda reprimida sin ambages.

19/04/2015
19/04/2015
OPCh


Hebdomadario de la Política Taiwanesa
Semana del 13 al 19 de Abril

1.Informe

Finalmente, Taiwan (al igual que Hong Kong y Hungría) no podrá figurar en la lista de fundadores del Banco Asiático de Inversión en Infraestructuras (BAII).  No obstante, el portavoz de la continental Oficina de Asuntos de Taiwan, Ma Xiaoguang, quien primero anunció la decisión –y no la secretaría interina multilateral del BAII- confirmó que podría integrarse en él en un momento posterior. La condición de miembro fundador parece reservada a estados soberanos, una equiparación que Taiwan quiso evidenciar al mostrar su interés por esta nueva organización pluriestatal. Ma destacó que a través de consultas “se encontrarán soluciones para que Taiwan ingrese en el banco con la identidad apropiada”. Taipei enfatizó que “dignidad e igualdad” son requisitos mínimos para participar en esta institución y si ambos principios no se garantizan o si su estatus y derechos se equiparan a los de Hong Kong, “prefiere no participar”. La denominación “Chinese Taipei” es un requisito mínimo.

19/04/2015
18/04/2015
Sermos Galiza


Unha reflexión de Teresa Barro

Faltan poucos dias para as eleccions xerais no Reino Unido, que serán o sete de maio e son das mais imprevisíveis da história do país. Visto que nas pesquisas de opinión os dous grandes partidos tradicionais, o conservador e o traballista, van igualados, espérase que o partido que gañe non consiga a maioria precisa para governar e teña que entrar en coalicion cun dos partidos pequenos, como xa sucedeu nas anteriores eleicions, en que o Partido Conservador se coligou có Partido Liberal Democrata. Desta vez as posíveis coalicions van pesar algo talvez na mente dos votantes. Hai a posibilidade de que os conservadores, se gañan sen maioría, se alien có UKIP, o partido antieuropeísta, e de que os traballistas, se gañan, se alíen có partido nacionalista escocés. Os nacionalistas escoceses non queren coligarse oficialmente porque temen que lles suceda o que lles sucedeu aos Liberal Demócratas, desprezados en xeral desde que governaron, mas estan mui interesados nunha alianza non oficial e en governar no Reino Unido. Dáse por feito que o partido traballista, que até hai pouco tiña seguros os votos na Escocia, non os conseguirá e que eses votos irán para os nacionalistas escoceses, mas nisto, como en tudo o demais, pode haber surpresas.

17/04/2015
17/04/2015
IGADI


pb080141.jpg

O recente cumio das Américas celebrado en Panamá abre un novo ciclo nas relacións entre EUA e o continente. A reparación das relacións con Cuba constitúe unha inflexión histórica que toma en consideración os cambios rexistrados na rexión dende inicios do presente século. Agora ben, pese á notoriedade deste dato é menos probable que Washington propicie un xiro de 180 graos na súa política, en esencia, aquela establecida por James Monroe en 1823 consistente en considerar aos países de Latinoamérica como “patio traseiro” co obxectivo inicial de manter fóra da rexión ás forzas coloniais de Europa. ¿A quen hai que manter fóra da rexión agora? ¿Con que novos métodos?

17/04/2015
17/04/2015
Mundiario (Galicia-España)


As aperturas con Cuba e Irán aducen as incógnitas sobre a "doutrina Obama"

Son cada vez mais perceptibles algunhas variables que, hipoteticamente, poderían definir a viabilidade dunha “doutrina Obama”. Entre elas destacan acontecementos recentes, como a apertura con Cuba simbolizada no recente Cumio das Américas, os pasos de distensión con Irán tralo acordo nuclear de Lausana (Suíza), os plans militares de expansión operativa da OTAN en Europa do Leste, con claras perspectivas de propiciar unha nova “guerra fría” con Rusia, e o tácito apoio de Washington á ofensiva saudita en Iemen como baluarte dunha reconfiguración xeopolítica rexional. Outros aspectos, mais de carácter hipotético, son os efectos globais da súbita recuperación económica estadounidense, a revalorización do dólar e principalmente a caída dos prezos petroleiros, que afecta a países produtores incómodos para Washington (Rusia, Venezuela) e outros aos que aspira neutralizar (Irán) Con candidaturas presidenciais 2016 xa oficialmente en curso (Hillary Clinton, Marco Rubio), Obama ansía conservar a iniciativa política mentres acicala as bases que propicien a consecución dun legado histórico non menos controvertido.

Bandung 1955-2015. 60 anos redefinindo o mundo dende o Sur (08/2015)
Eleccións parlamentarias británicas. 7 de maio de 2015. Cara un sistema multipa...
Unha acción exterior descapitalizada
Na procura de alternativas
Edición a cargo de Xulio Rïos. Cumio, 2015.  

. Videoteca .

https://youtube.com/devicesupport
IGADITv - "A Arte da Guerra de Sun Zi" - TVE - Xulio Ríos
Noticia na TVE do lanzamento do libro "A Arte da Guerra de Sun Zi", versión en galego de Xulio Ríos e chinés. Editado por Teófilo Edicións. Máis información en: http://www.igadi.org/web/pub...
IGADI Tv - "Final de ciclo político en Irán" - www.igadi.org
Opinión - "Final de ciclo político en Irán", por Roberto Mansilla, analista do IGADI, 15 de xuño de 2013.
IGADI Tv - "EUA e os Talibáns negocian o futuro de Afganistán" - www.igadi.org
Opinión - "EUA e os Talibáns negocian o futuro de Afganistán", por Roberto Mansilla, analista do IGADI, 15 de xuño de 2013.
IGADI Tv - "Conxuntura decisiva para a paz en Colombia" - www.igadi.org
Opnión - "Conxuntura decisiva para a paz en Colombia", por Roberto Mansilla, analista do IGADI, 15 de xuño de 2013.